کشکول

از هر دری سخن گفتن

کشکول

از هر دری سخن گفتن

پاکسازی در مکتب طبی حکمی ایران یا رژیم پاکسازی جسم و روح( رژیم 15 روزه سلامتی)

  پاکسازی دستگاه گوارش


هر ماه یکی دو روز رابه خوردن منضج (پزنده) و مسهل اختصاص دهید تا با ایجاد اسهال دستگاه گوارش را پاک کند و از هر نوع بیماری جلوگیری به عمل آورد.


o       منضج عامی که برای همه مفید باشد عبارت است از:


سه قاشق غذاخوری خاکشیر که با یک تا 1/5 لیوان آب مخلوط شده و با سکنجبین معمولی شیرین و صبح ناشتا میل شود و تا 2 ساعت بعد از آن چیزی خورده نشود.


o       مسهل عام از میان مسهل ها بهترین اثر را دارد:


سنای مکی 50 گرم، گل سرخ 50 گرم، ترنجبین 50 گرم، گل ختمی، افسنتین و تخم کتان از هر کدام 25 گرم، داروها را با هم مخلوط و نیم کوب کنید . بعداز ظهر ها 1 تا 2 بار هر بار یک قاشق غذاخوری آن را با 2 لیوان آب روی شعله ملایم بجوشانید تا یک لیوان بماند، صاف کنید و کمی شیرین کرده میل کنید. روش فلاسک نیز روشی است که مدت 6 ماه مورد آزمایش قرار گرفت تا ازاین طریق داروها در فلاسک آب جوش دم بکشد؛ در این روش متوجه شدیم که اسانس های فرار مانند روش عرق گیری در دارو باقی می ماند و تأثیر دارو را بیشتر می کند و از طرفی وقت کمتری برای آماده کردن داروها گرفته می شود: به این ترتیب که به ازای هر بار مصرف دارو در طول روز یک قاشق غذاخوری از مخلوط نیم کوب شده دارو همراه یک لیوان آب جوش در فلاسک ریخته و درب آن را بگذارید تا نیم ساعت دم بکشد، پس از آن می توانید هر بار یک لیوان میل کنید.
این مسهل عام می تواند دستگاه گوارش را  از 4 خلط پاک کند. 3 تا 4 بار باید شکم با شدت و به حالت اسهال کار کند تا آلودگی ها و رسوبات جدار معده و روده ها را پاک کند و برای انسان سلامتی پایدار به ارمغان آورد.


o       رژیم غذایی همراه با مسهل عام باید از سوپ سبزیجات بویژه سوپ گشنیز باشد.


 مواد لازم برای طبخ سوپ گشنیز:
سبزی گشنیز با اسفناج یا برگ چغندر و کمی عدس و یک قاشق برنج و ماهیچه گوسفند یا مرغ خانگی بدون چربی طبخ کنید. بهتراست آلوی بخارا نیز در غذا پخته شود. شب هم کته گشنیز با سالاد کاهو مناسب است.
 
تذکر:هر گز اجازه ندهید دچار یبوست شوید. همیشه با وراد کردن غذاهای زنده مانند: میوه ها، سبزی ها، سبوس برنج، مواد فیبردار و ملین در سیستم غذایی روزانه از یبوست جلوگیری به عمل آورید و کمبود مواد غذایی و ویتامینه غذاهای کم ارزش تر مانند برنج و نان را جبران کنید. اگر می خواهید کته درست کنید، به ازای هر شخص یک قاشق مرباخوری پودر سبوس برنج را در کته بریزید تا با برنج پخته شود. سبزی های زیادی را برنامه غذایی روزانه تان قرار دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.